U posljednjih desetak godina, maloprodajna industrija je preplavljena obiljem novih tehnologija u dućanima: tableti, TV zasloni, samonaplatne blagajne... Tehnologija mijenja i transformira maloprodajni krajolik. No budući da živimo sve bržim tempom u eri digitalizacije i obilja informacija, imamo sve kraći raspon pažnje. Nedavne su studije pokazale kako zahvaljujući utjecaju digitaliziranog životnog stila na mozak, ljudi danas imaju kraći raspon pažnje (8 sekundi) od zlatne ribice (9 sekundi). Vrlo zanimljivo zar ne?
Iz tog razloga, kako biste privukli pozornost potencijalnog kupca, potrebno vam je nešto s čime se još nisu susreli, nešto što će ga potaknuti na interakciju i pokrenuti kreativno kognitivno iskustvo. Hologrami i hologramski display predstavljaju, pogotovo u maloprodajnom svijetu, sasvim novo i neočekivano iskustvo te su samim time idealni alat za privlačenje pozornosti.
U ovom tekstu proći ćemo temeljne osnove kako pridobiti i zadržati pozornost kupaca koristeći hologramski display. Analizirat ćemo zašto biste željeli koristiti hologramski marketing, i, što je najvažnije, kako ga maksimalno iskoristiti u svrhu zadržavanja pozornosti potencijalnog kupca u prodavaonici. No idemo po redu. Što je to Hologramski display?
Hologramski display bez sadržaja izgleda, mogli bismo reći, poput prazne staklene vitrine. Sva tehnologija zaslužna za postizanje ciljanog efekta nalazi se, naravno, skrivena u kućištu. Ono što je najbitnije, proizvod, odnosno predmet je moguće postaviti unutar samog uređaja te projicirati video animaciju oko istog.
Projekcijom animacije, uređaj stvara 3D hologramsku iluziju oko stvarnog proizvoda te tako razbija granice dosadašnjih promotivnih mogućnosti i privlači pozornost publike. Samim time brendovi imaju priliku ispričati priču o svom proizvodu, udahnuti mu život i poigrati se s maštom gledatelja. Sadržaj je moguće projicirati s i bez proizvoda unutar uređaja, a mogu se koristiti slike, tekst, 2D grafike, 3D animacije... Sve ovisi o tome koju priču želite ispričati i što želite postići kroz vaš sadržaj.
Hologramski displayevi dolaze u više modela i veličina, tako da, bilo da kreirate sadržaj za stalnu postavu u prodavaonici, ili biste htjeli privući, zaustaviti i očarati prolaznike na nekom eventu, postoje prigodne i veličine i rješenja za svaku potrebu.
Zašto koristiti sadržaj hologramskog marketinga?
U svijetu gdje potrošači postaju sve više neosjetljivi na klasične već viđene reklame i promotivne aktivnosti, pridobiti i zadržati pozornost potencijalnih kupaca je iznimno bitan faktor. Nadalje, s nezaustavljivim rastom online kupnje, imati kvalitetnu strategiju kako kreirati nezaboravno iskustvo unutar same prodavaonice, važnije je no ikad. Hologramski display djeluje na pet različitih tipova iskustva na koje se potrošači općenito oslanjaju. Na njih trebate obratiti pažnju kad kreirate sadržaj:
Osjetno iskustvo (dodir)
Afektivno iskustvo (osjećaj)
Kreativno kognitivno iskustvo (proces razmišljanja)
Fizičko iskustvo (djelovanje)
Iskustvo socijalnog identiteta (poistovjećivanje s drugima)
Privlačeći pozornost i ostvarujući interakciju s kupcima direktno na prodajnom mjestu, hologramski display aktivira svih pet iskustava. Jednom kada je znatiželja kupca probuđena, veća je vjerojatnost da će istražiti i poigrati se s izloženim artiklom, a što će više vremena provesti proučavajući ga, veća je mogućnost da će iz dućana izaći upravo s vašim proizvodom u rukama. Potrošači koji ulaze u interakciju s proizvodom prije će se odlučiti za kupnju istog, nego potencijalni kupci izloženi tradicionalnim metodama predstavljanja proizvoda na istaknutim pozicijama i visećim policama u prodavaonici.
Kako kreirati idealni hologramski sadržaj?
Razmislite što želite ispričati o svom brandu ili proizvodu. Hoćete li prikazati fizički proizvod unutar uređaja? Animaciju možete projicirati bez proizvoda i s proizvodom. Ako se odlučite na animaciju s proizvodom, animacija će biti prilagođena izloženom artiklu, pratiti njegove konture te imati cilj stvoriti iluziju stvaranja, nestajanja, kretanja i modifikacije. Želite li demonstrirati kako nešto u suštini funkcionira? Kreirajući sadržaj kroz video animaciju, mogućnosti su bezbrojne: od demonstriranja sastava samog proizvoda i njegove primjene, do prikaza procesa proizvodnje.
Za što god se odlučili, budite maksimalno kreativni i razmislite o svemu u detalje.
Ključne točke koje morate zapamtiti:
Svijetle i žarke boje te dinamični pokreti pomoći će privući prolaznike, dok statična ili usporena animacija može rezultirati tome da oni koji vas i primijete, ubrzo izgube pažnju i interes. Često mijenjanje scene, odnosno animacije te korištenje brzih i kratkih efekata. Nemojte im dati razlog da okrenu pogled, diktirajte njihovu pažnju neprekidno iznenađujući mozak i ostat će zalijepljeni za ekran. Igrajte se. Razbijte logiku i iznenadite ih dodajući elemente iznenađenja u vašu priču. To će produžiti raspon pozornosti i produžiti vrijeme proučavanja promotivnog sadržaja. Pogledajte kako smo ostvarili puni potencijal hologramske promocije za parfem Alaïa Paris by Azzedine Alaïa. Projekt i video možete pogledati ovdje.
Ukoliko biste i vi htjeli implementirati hologramsku tehnologiju u vaše buduće promotivne aktivnosti, javite nam se!