Vaš potencijalni kupac nalazi se ispred police u supermarketu okružen vašim i mnogim drugim proizvodima. Imate priliku od nekoliko sekundi za zadobiti njegovu pažnju, iskomunicirati s njim ključnu poruku branda, te ga u konačnici navesti da kupi vaš proizvod. Kako?
Za neke korisni alat, za druge pak smrtonosno oružje - kreativno i out-of-the-box brendiranje polica polako postaje 'must' u 2020. godini.
Upravo ova lokacija - police supermarketa, idealno su mjesto za finalno istaknuti proizvod naspram konkurencije. Kroz vrijeme se razvio, usudili bismo se reći - latentni rat, koji se može naivno prozvati samo pukim konkuriranjem, no riječ je o često dubljoj strategiji koja svoje temelje vuče iz psihologije ponašanja potrošača, lobiranja i igra moći te naravno – same kreative u prezentaciji proizvoda.
Svi mi bili smo u poziciji kupca, ispred svih tih boja, dizajna, cijena, mogućnosti… odluka. I sve to, najčešće, pod vremenskim pritiskom.
S jedne strane, imamo one kupce dosljedne brandu, onih nekoliko kupaca koje je vrlo teško ‘zavesti’ ili pak, u slučaju da je vaš brand njihov odabir - ‘odbiti’. Takav kupac dolazi s namjerom kupiti vaš (ili neki drugi) proizvod i kupiti će ga bez obzira na cijenu, poziciju na policama ili vizualnu upečatljivost u prezentiranju.
Kad taj (manji!) postotak dosljednih kupaca stavimo na stranu, u situaciji smo da komuniciramo sa svima ostalima. Sa svima ostalima koji su spremni istražiti nove mogućnosti i nove opcije, a jedna od njih je i vaš brend.
---
Nadalje, kada je riječ o tzv. ‘impulzivnoj kupnji’ i robnim markama koje su lako zamjenjive - vidljivost na policama i pozicija u trgovini važnija je od navika, mišljenja ili dosljednosti kupaca.
----
Prošli smo niz istraživanja o ovoj temi i ovo su zajedniči zaključci:
DIZAJN AMBALAŽE - Pokazalo se da dizajn, iako izrazito važan, sam po sebi nije dovoljan za vidljivost u maloprodaji. POZICIJA (Gore kvalitetne, dolje low budget marke!) - Proizvod koji se stavlja u ravninu ili više od linije pogleda kupca, smatrat će se kvalitetnijim. POSEBNE PONUDE - Proizvod koji je na posebnoj ponudi ili popustu ima tendenciju prednosti u percepciji kupca. VIZUALNO ISTAKNUTI BRANDOVI - proizvod koji je vizualno istaknut na bilo koji način, privući će više pažnje.
Dakle, zašto ne iskoristiti najnovije i stvarno moćne digitalne trendove, kombinirati ih s kreativnim konceptima i biti 100% sigurni da će se vaš brand stvarno istaknuti i posljedično ostvariti konkretan rast prodaje?